OBJEKTIF KUALITI
Objektif Kualiti UPNM adalah seperti berikut:
1. ADUAN PELANGGAN
Memastikan 100% aduan dan cadangan pelanggan diambil tindakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.
2. AKADEMIK
i. Memastikan 30% graduan mencapai Ijazah Kelas Dua Tinggi pada setiap tahun.
ii. Memastikan pelajar yang sedang mengikuti pengajian mencapai PNGK ≥ 3.0.
a. Program Sarjana Muda (35%).
b. Program Asasi (40%).
c. Program Diploma (40%).
3. LATIHAN KETENTERAAN UMUM (LKU)
Memastikan minimum 95% pelajar Pegawai Kadet lulus LKU.
4. LATIHAN
Memastikan 75% kakitangan UPNM menjalani sekurang-kurangnya 24 jam atau tiga hari latihan kompetensi setahun bagi mewujudkan budaya kerja UPNM.
5. PEROLEHAN
Memastikan Pesanan Tempatan (LO)/ Indent dapat dikeluarkan dalam tempoh tujuh hari bekerja selepas menerima permohonan pembelian yang lengkap.